söndag 14 juni 2009

Soul Jazz Records

Jag fastnade vid Soul Jazz Records albumdiskografi i säkert en halvtimma. Här finns kompilationerna för alla musikjunkies; eller vad sägs om

Carnival Music of Eastern Cuba

Miami Sound — Rare Funk and Soul from Miami from Florida 1967-74

Fly Girls! — B-Boys Beware: Revenge Of The Super Female Rappers

Dancehall - The Rise Of Jamaican Dancehall Culture
Steppas' Delight — Dubstep Present To Future

New Orleans
Funk — The Original Sound of Funk: Volume 2


Alla är dessutom snyggt förpackade. Ofta finns det tillhörande böcker om man skulle känna för att fördjupa sig i nya genrer även genom semesterlektyren.

PS: Kolla in deras radiosändningar, eller events om du planerar en Londontrip i sommar






4 kommentarer:

Gorillan sa...

Det enda som var bra med mitt ex, var att hennes morsa jobbade som vd för Bonnier Amigo, som distriburerar dessa skivor i Sverige. Fantastiska samlingar.

Jonas sa...

Åh Soul jazz är grymma! Jag har dessa samlingar: New Orleans Funk 1 & 2, Studio one ska, Studio one DJ's, Studio one roots 2, Jackie Mittoo och Tropicalia, dessutom har jag en mycket snygg axelremsväska från Soul jazz records. New Orleans funk-plattorna är bäst, skaffa! Alla övriga är riktigt, riktigt vassa också.

Vilka har du?

ingg sa...

åååhh underbart ju

Frida sa...

Din blogg är så otroligt bra och intressant, musiken är fantastisk, så sluta aldrig blogga är du snäll. Du gör mina dagar!