onsdag 9 september 2009

Filmer jag vill se i höst:



Hisscenen. Hur fin är inte den?
- I love the Smiths
- Sorry?
- I said I love the Smiths
- "To die by your side is such a heavenly way to die"

och Zooey Deschanel (från She & Him) är grym tycker jag.



Dessutom är Michael Moore tillbaka. Jag tycker alltid att han gör intressanta filmer. Kul med dokumentärer som blir storfilmer ibland också, som omväxling till Hagabions lågbudgetvisningar.



För att jag gillar Audrey Tautou. Annars så ser man den här istället/också



Paper Heart tar upp kampen med 500 days of Summer om årets sötaste kärleksfilm?



Behöver jag säga varför? Någon som sett den än? Vad tyckte ni i så fall?



Om Salvador Dali, kan bli intressant. Och så är Robert Pattinson är fasligt snygg också. Tycker kanske att How To Be verkar vara bättre? Men den får jag inte lägga upp här.



Och sist men inte minst Borken Embraces. Almodovàr är en av mina favoritregissörer.

Vilka filmer väntar ni på?

7 kommentarer:

Michaela sa...

hisscenen är fantastisk. älskar den. jag ser fram emot scorseses shutter island och eftersom jag är nyförälskad i edward tänker jag nog (tyvärr) se twilight också.

johannes sa...

sjukt sugen på apan, jesper ganslandts nya. känns som att svensk kvalitetsfilm håller på att få en pånyttfödelse (jag tänker främst på apan, man tänker sitt och flickan)

silvia sa...

och att inte glömma fame-uppföljaren och new moon som kommer ut vi min födelsedag! =D <3

Anna sa...

Michaela: Såg Shutter Island-trailern nu på youtube. Den verkar bra! Snyggt gjord, som Scorsese brukar göra?

Twilight har jag inte sett än.

Johannes: Man tänker sitt glömde jag helt! Tycker att frasen: ”Det mesta som av mina grannar betraktas som gott är jag innerligt övertygad om är dåligt och finns det något jag kommer att ångra så är det med största sannolikhet mitt eget goda uppförande.” är genial.

Silvia: Jag måste hinna se ettan innan New Moon kommer ut ju.

Therese sa...

såg taking woodstock för ett tag sen & blev nästan lite besviken. trodde att det skulle handla mer om själva festivalen, men så var fallet inte! mer familjeintrig.
men helt okej var den väl:)

Anna sa...

Therese: Vi får väl hoppas på en riktig dokumentär istället!:) Det finns säkert redan. Nu när jag tänker efter, visade inte SVT en i somras?

Hanna sa...

500 days of summer och paper heart verkade båda riktigt bra, hade inte hört om dem innan så tack för tipsen!