söndag 2 december 2007

its a little bit funny this feeling inside


Visst blev jag förvånad när de igenkännliga tonerna av överspelade, men också väl omtyckta Your Song av Elton John strömmade ut mina högtalare. Pianoslingan kom från vad jag trodde var kära gamla Mike Skinners myspace. Jag kollade en gång till. Att Skinner var en romantiker visste vi sedan hitten Dry Your Eyes, men att han var en så kallad obotlig sådan var en nyhet. Såpass att han alltså nu har gjort en liten cover på Eltons klassiker. Lagom till jul kanske man kan tycka, för låten fick både ett uppsving och en julstämning över sig när soundtracket till julfilmen Love Actually kom.

Kunde först inte bestämma mig vad jag tyckte om covern. Visst är det lite smörigt, men Skinners brittiska dialekt och lite smutsiga uttal funkar faktiskt på mig! Jag gillar det riktigt mycket faktiskt. Men så kan det också vara så att skimret från juleljusen och doften av pepparkakor gör att man tappar omdömet lite, och faller för ja, sån här romantisk skit. På ett sätt är det skönt att inte vara så cynisk för ett tag. Så surfa in här och få dig en liten dos juleromantik.
.
my gift is my song and this one is for you.

haha.

Inga kommentarer: