måndag 16 mars 2009

Musikstaden

Fan, jag skulle tipsa er om en jättefin artikel som kom med helgens Göteborgs-Posten, Två Dagar närmare bestämt. Men nu hittar jag den inte på nätet! Det var väldigt synd, för hade jag varit er hade inte jag velat missa några sidor om musik från Göteborg, om var kända göteborgsmusiker skrivit sina låtar. "Musikstaden Göteborg - platserna i stan som gjort avtryck i musiken" Men ni kan ju leta på biblioteket eller i pappersinsamlingen...






Midaircondo, Air France och Studio är alla från Göteborg.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Gick till stadsbiblioteket och efter ganska mycket letande hittade jag artikeln, och den var verkligen värd att leta efter, när Håkan var med på ett hörn och allt ;) Bra tips!

Anna sa...

Hanna: Åhh, vad bra!:) Den var verkligen fin...

Robin sa...

bästa bloggen, bästa staden, bästa musiken.

joel alme är också göteborgare:D hoppas du gillar han?

Anna sa...

Robin: Tack!:D Ja, Joel Alme gör bra fin musik han!