onsdag 14 november 2007

high heels above the ground

Det hela går lite för snabbt ibland. Har ibland alldeles för mycket att göra för att sedan fastna uttråkad utan varken ork eller lust att göra någonting. Förstår inte vart tiden och ambitionerna tog vägen. Men det är ju så. Oftast vill jag allt och blir det inte så vill jag ingenting.

På bussen lyssnar jag på samma låtar varje j*vla dag. Sedan hem för att plugga, träna och sova. På helgen blir det i bästa fall fika, någon fest då typ alla fyller år nu eller någon spelning. Men mest av allt vill jag bara gå i ide. Det är ju inte alltför inspirerande. Är det konstigt att veckans höjdpunkt är en försenad avgång till bussen så att jag hann med en tidigare buss och var hemma tio minuter tidigare? Ja, inte är det ett spännande liv just nu i alla fall.

Hjälp mig lite genom att skriva en fin kommentar om vad ni vill läsa om.

Och känner ni samma rastlöshet som jag kan jag vidarebefodra veckans finaste tips från mina danska vänner: Our Broken Garden! Anna Brønsted gör melankoliska melodier att deppa till. Vissa av er känner kanske igen henne från Efterklang (som jag tyvärr missade i Göteborg) som hon gästar på spelningar ibland. Kjempefint säger jag bara.


2 kommentarer:

Anonym sa...

kan nog inte komma med någon uppiggande kommentar just nu eftersom jag känner exakt det samma.

Anonym sa...

välkommen till gymnasiet. för att vara krass.