söndag 25 januari 2009

how my heart i singing

Spotify, har jag skaffat idag. Lite sent men jaja. Idag lyssnar jag Nina Simone. I wish knew how it would feel to be free. Bra avslutning på en fin helg. Igår var jag nämligen bjuden på middag, fick världens godaste lasange och smulpaj med massa smul och sen drog jag på teater. Hunger. Inspirerad av brödkrisen 1917 eller var det var, då det inte fanns någon mat. Folk svalt och det sägs vara det närmsta sverige haft till en revolution. Utifrån det resonerade de till vad hunger var idag, via överkonsumtionen och hur folk mår idag. Vad folk idag hungrar efter. En hel del om 70-talet då man bodde i kollektiv och demonstrerade och lyssnade på Blå Tåget och Joe Hill. Den var lite rörig ibland, men överlag bra! Och mycket mycket bra musik och musikhistoria, med andra ord något för mig!

Idag har jag annars bara pluggat... Har mycket denna veckan men sedan har jag i princip lov i två veckor! Det får mig att tänka på sommarlovet. Har börjat spinna planer nu. Det ser ut att bli riktigt bra! Festivalsommar och körkort! Och så har jag en hel del spännande på gång vad gäller bloggen så det är bara att hålla tummarna..

Och så har jag lite små praktiska grejer att säga. Här kan du prenumerera på min blogg genom bloggkoll. Klicka på "följ bloggen" så ser du varje gång jag publicerat ett nytt inlägg. Det har revolutionerat min vardag i alla fall, att ha alla bloggar på ett och samma ställe.

Dessutom frågar jag mig själv varför ni inte kommenterar? Är det inte bra? För statistiken visar på något annat. 17 % av er stannar och läser mer än en timma. Besökarna ligger stadigt högt och ni är flitiga på att skicka mejl. Men ni verkar vara otroligt blyga när det kommer till kommentarsfältet. Ge mig lite respons! Kommentarerna är ju halva nöjet med en blogg eller hur?:)

Ha en fin kväll!




7 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser och jag gillar det jag läser också! följer redan med bloggkoll, vet inte vad jag skulle gjort utan det alltså, vilken uppfinning. men en grej undrar jag, det är var du hittar besökarstatistiken? tack och puss

Anna sa...

Sophia: Tack! Men bloggkoll ja, så himla bra är det! Fast man kan få lite ångest när man varit bortrest och upptäcker att man har 400 nya inlägg.. Haha. Statistiken min hittar jag hos Statcounter.com. Toppen!

Anonym sa...

blev du inbjuden till spotify, eller hur gjorde du? jag läste om det i en musiktidning och det lät så himla bra.

men nu kostar det ju om man inte blivit inbjuden. typiskt.

Anonym sa...

fast att "be" om kommentarer känns ju lika fräscht som när någon sångare uppmanar publiken att klappa i takt. folk klappar om de vill klappa; folk kommenterar om de vill kommentera.

hunger är, enligt min åsikt, mycket sevärd. inte minst med tanke på musiken, som du påpekar.

allt gott!

Anna sa...

Ellen: Jag blev inbjuden. Just nu tycker jag att det är grymt. Så det är ju synd att alla inte kan lyssna. Såg att facebook-gruppens medlemmar hade några invites kvar, gå med där och tigg?:) Lycka till!

Johannes: Men du gjorde ju det ändå?

Anonym sa...

ja, men inte för att du bad om det, utan för att jag ville.

Anna sa...

Johannes: Ja men då spelar det väl ingen roll? Känn dig inte träffad, liksom.

Allt gott Johannes!:)