söndag 8 februari 2009

cotton

Förra året släppte ett band vid namn Cotton Jones en EP, som jag skulle ta och lyssna in om jag var ni. I år kommer ny skiva också.. Här hittar ni dem!


Förra året var jag också dålig på att sammanfatta. Så här kommer en sån där lista som någon tyckte jag skulle skriva. Bättre sent än aldrig liksom:
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag tältade på festival! Jag tågluffade. Jag var på begravning. Jag var i Afrika!
Vilka länder besökte du?

Tanzania, Kenya, Indien, Frankrike, Danmark, Tyskland, Tjeckien, Belgien, Nederländerna, Norge... Ja, jag reser rätt mycket.
Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Ett band.
De stunder från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Ångest på Arushas (Tanzania) flygplats. Finaste jag gjort i hela mitt liv. Inte konstig man gråter när man ska därifrån.
Vad var din största framgång 2008?
Ehm, presspass till alla festivaler jag besökte och fina betyg? Flera tidningar som hörde av sig angående bloggen.
Största misstaget?
Oj... En hel del. Men samtidigt inte alls många...
Var spenderade du mest pengar?
Resor, musik, festival, fikor
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kärlek, musik, åka nattåg med fina människor, strosa runt på Paris gator och fira sommarlov, se fotbolls-em på olika pubar i Europa, tolvslaget på en strand i Indien, Stockholm, min familj och min släkt i sorgen, långa telefonsamtal, ljusa nätter på Orust...
Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Oja, svikande vänner som inte fanns där när man som allra mest behövde dem. Kärlek. Stressen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Kids - MGMT, Jag är en vampyr - Markus Krunegård... Mycket festival liksom.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag ledsnare. Även om det i mångt och mycket har varit ett jävligt roligt år
Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet inte, jag har nog gjort rätt bra tror jag. Eller ja, sova mer önskar jag alltid
Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit arg och ledsen. Tagit så allvarligt på saker?
Något du önskade dig och fick?
Allt!
Något du önskade dig men inte fick?
En del konserter
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mindre drama?
Vem saknade du?
En hel del vänner som sagt, med en famn och en hyrfilm.


Inga kommentarer: