tisdag 15 januari 2008

jamaica

Om 2007 var året då jag fastnade för elektronican, så kommer 2008 att bli året då jag återupptäcker reggaen. Får så mycket minnen att det nästan gör ont. Minnen från ett bekymmerslöst litet hak på en strand i Asien. Där min soltrötta kropp på kvällen gungade i restaurangens hängmattor och såg på solnedgången till takterna av Bob Marleys musik. Ibland är livet allt fint. Reggae House. Tyvärr finns det nog inte kvar. Någon gång planerar jag dock att göra samma sak, föra traditionen vidare liksom. Så 2008 tänker jag varje fredag sitta bänkad framför radion 22:03 då P3 Rytm sänds. För er som har ett liv och lever lite en fredagkväll går det ju förstås att lyssna i efterhand på webradion. Idag lyssnar jag mest på Bim Sherman och Sit & Wonder. Det är väldigt fint!

1 kommentar:

Unknown sa...

Reggae är tråkigt och har ätit upp sig själv ett par gånger vid det här laget. Synd bara att det finns några bra låtar.