tisdag 22 januari 2008

Made in Jamaica


Filmfestivalen kommer till staden. För 31:a gången i rad annordnas den här i Göteborg. Jag lusläste programmet och valde ut ca fem filmer som jag ska se. Men här tänkte jag tipsa om musikfilmen Made In Jamaica. På hemsidan går att läsa: "Reggae och Dance Hall. Revolt och kärlek. Med en blandning av livescener, iscensatta happenings, miljöbilder och rena intervjuer berättas berättas historien om hur en liten ö, med tre miljoner invånare- ett tredje världen land- lyckades skapa en musikstil som fortfarande efter mer än 30 år känns angelägen världen över..."

Om än en lite pretentiös beskrivning så låter det som en ganska lovande dokumentär! Det hoppas jag i alla fall. Ni göteborgare kan se den på Bergakungen lördag 27/1 22:00 eller söndag 27/1 10:00 eller på Folkan torsdag 31/1 22:30.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Den skulle jag vilja se. Synd att man inte är från Sveriges baksida, eller vad nu Göteborg kallas i folkmun. :P

Anna sa...

Sunvalley: Om man har sån otur att man inte råkar befinna sig i Sveriges framsida som jag bestämt tror den kallas (du måste blandat ihop det med Stockholm eller nåt sånt) när filmfestivalen pågår så kan man kanske fixa den ändå? Kolla in hemsidan så kanske det finns någon information där om vart den visas:) Lycka till!