onsdag 9 januari 2008

naïve


Idag kan man förhandslyssna på Britta Perssons nya skiva Kill Hollywood MeMyspace. Top Quality Bones And a Little Terrorist som släpptes 2006 var inget för mig. Nya skivan är på ett sätt ändå rätt annorlunda. Det känns som mer, större liksom, med ett sound som fyller ut mycket mer. Mer genomarbetat och inte längre less-is-more-mentaliteten som jag ofta har svårt för. Första singeln Cliffhanger är helt okej. En låt jag säkert inte tröttnar på i första taget men som jag heller inte skulle få för mig att spela på Ipoden på bussen hem.

Inte för än på åttonde spåret händer något. U Turns intro får min uppmärksamhet direkt, och kan vara en sådan låt som gör albumet värt att skaffa. Ännu gladare blir jag av de två följande låtarna Can I Touch och Car Song som också gör att jag förstår hypen. Kanske är det så att hon behövde en skiva på sig för att mogna. För det låter just så, mer moget. En sak är säker i alla fall. 2008 blir året då Britta Persson (som så många andra svenska indietjejer) slår igenom på riktigt!

Vad tycker ni?

PS: Kanske kommer en mer utförlig recension imorgon. Nu ska det dock pluggas journalistik... Hoppas ni får en bra dag!

Inga kommentarer: